KOŻUCH BAKTERYJNY

kożuch bakteryjny

Akwarystyka niesie ze sobą wiele niespodzianek nawet dla zaawansowanych, albo doświadczonych. Akwarium w nie jedno w swoim życiu miałem w sumie uprawiam akwarystykę już oko 15  lat, ale to co mi się przydarzyło to miałem pierwszy raz. Na powierzchni wody pojawił się biały nalot w miejscach przypominający pianę. Nalot ten pojawił się w kilka godzin i rozrastał się w zadziwiającym tempie. Okazało się, że mam kożuch bakteryjny w postaci białego nalotu składa się z bakterii żywiącymi się resztkami białka z pokarmu oraz z kurzu. Usunięcia kożucha z powierzchni akwarium za pomocą siatki czy gazika jest bardzo trudne. Przyczyna powstania nieznana, nalot ten usuwa się za pomocą plastikowej butelki sposób usunięcia go w moim akwarium zapisałem na filmie, który już umieściłem w zakładce Video. Zmiana cyrkulacji wody tak aby tafla wody w akwarium była w ciągłym ruchu na tą chwilę rozwiązała problem.